DanFunderburghChivas

Chivas Regal i kunstnerisk gaveske

Whisky er ekstra populært i vintermånedene og spesielt frem mot julehøytiden. I den anledning lanseres Chivas 12 YO i en ny kunstnerisk gaveeske. Gaveesken i tinn er designet av kunstneren Dan Funderburgh fra New York.

Publisert

Chivas Regal er en av verdens mest berømte og prestisjetunge whiskyer med en rik arv som kan dateres helt tilbake til det 19. århundre. Funderburgh er kjent for sine intrikate barokkmønstre fylt med moderne referanser og tørrvittighet.

Moderne design

Inspirert av merkevarens arv og Chivas heraldiske løveemblem, har Funderburgh skapt et originalt og moderne design.

Det endelige resultatet er en gaveeske som kommer til å bli svært synlig i Vinmonopolets hyller nå i julesesongen.

- Et dristig sluttresultat

Gaveesken i tinn er designet av kunstneren Dan Funderburgh fra New York.

– Heraldiske våpenmerker har alltid appellert til meg estetisk, så jeg ønsket å utnytte dette elementet av Chivas i mitt design. I løven inkluderte jeg mønstre som er relevante for Chivas - noen skotske mønstre og tistler, ispedd mer moderne og globale mønstre. Målet var å oppnå et sluttresultat som var dristig, men med delikate detaljer og en moderne tilnærming til tradisjonen om ridderlighet, sier Dan Funderburgh.

Chivas Regal 12 YO har en strålende varm gulfarge og duft av ville urter, lynghonning og hagefrukt. En rund og fyldig smak av honning og modne epler med vanilje, hasselnøtt og butterscotch.

Pris: 450 kroner (Vinmonopolet)

Webside norsk importør:www.pernod-ricard.com

Pressemelding

"
Powered by Labrador CMS