RobertoCavalliVodka2

Italiensk vodka lanseres i Norge

Roberto Cavalli Vodka er den første vodkatypen som helt og holdent er lagd i Italia. Denne høsten lanseres den i Norge, først i horecamarkedet. I produksjonsprosessen brukes kildevann fra foten av fjellet Monte Rosa og hvetegryn fra dalene de sørvestlige alpene møter elven Po.

Publisert

Den italienske vodkatypen Roberto Cavalli Vodka lanseres nå i Norge. (Foto: Privat)

Siden produsenten bruker kildevann fra foten av Monte Rosa, som har naturlige mineraler, trengs det ikke destillering. I tillegg brukes hvetegryn fra dalene der de sørvestlige alpene møter elven Po, i Granda-området i Piemonte i provinsen Cuneo.

Rent

- Denne typen hvete er myk, og er bedre i forhold til hardkornet hvete på grunn av høyere innhold av stivelse type A, som omdanner sukrose til ren form. Type B-korn (typisk for harde korn), inneholder urenheter som gjør sukrosen mindre ren. Jo bedre kvalitet på sukrosen, jo renere og finere er alkoholen etter destillering, melder daglig leder i Crianza Vinimport i Norge, Johan Manon Ceron.

Alkoholen er forsiktig destillert for å få akkurat den riktige smaken.

Fire søyler til første del av destilleringen, en spesiell kobbermottaker for å fullføre prosedyren slik at renheten blir absolutt. I filtreringsprosessen brukes ikke bare de vanlige cellulosepanelene, men også marmorpulver, som er viktig for å garantere de riktige pH-verdiene i det ferdige produktet. Siste del i kreasjonen av dens eksklusive karakter er å tappe på flaske i små mengder.

- Resultatet av smaken er unik, veldig ren med naturlige aromaer og et hint av krem og sitrus, melder Ceron.

Roberto Cavalli

Roberto Cavalli bestemte seg for å lansere sin Super Premium vodka i USA i oktober 2005, og siden da har den blitt et symbol for hans kjærlighet og lidenskap for nattliv og underholdning. Lanseringen på markedet av Roberto Cavalli Vodka på prisen 60 dollar pr flaske fikk stor suksess i Miami, New York, Los Angeles og Chicago.

Hvis vi tar priskategorien og det nylige kaoset i den globale økonomien, er den økende suksessen til Roberto Cavalli Vodka overraskende.

Roberto Cavalli Vodka fikk umiddelbart "Gold medal" i San Francisco World Spirits Competition med 90 poeng, og kommentaren "eksepsjonell" av "International Review of Spirits" i 2006.

Presenterer seg verden over

I lys av disse oppløftende resultatene i USA, bestemte Cavalli-familien seg for å se etter muligheter for å utvikle seg i andre deler av verden; til å begynne med, utvalgte europeiske land, mot Midt-Østen og Asia.

I dag er Tuscany Srl stasjonert i Panzano i Chianti nær Firenze, og den internasjonale rettighetshaver av merkevaren Roberto Cavalli Vodka er styrt av Tommaso Cavalli, Robertos eldste sønn. Han er også verdensomspennende Brand Manager.

Grossist/distributør: Crianza Vinimport AS (www.crianza.no)

Pressemelding

"

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS