Hurtigruten på omdømmetoppen. (Foto: Morten Holt)

På omdømmetoppen

Hurtigrutens snuoperasjon, og utviklingen av nye attraktive opplevelsestilbud langs norskekysten, i Arktis, Antarktis og Sør-Amerika, sender nykommeren rett inn på andreplass på rangeringen av omdømme hos Norges 50 mest synlige selskaper.

Publisert
Konsernsjef i Hurtigruten, Daniel Skjeldam, i en noe mindre farkost enn det han daglig styrer over. (Foto: Øystein Knoph)

Det er første gang Hurtigruten vurderes i den velrenommerte RepTrak-undersøkelsen til Apeland og Reputation Institute.

Tradisjon og fornying

– Dette er en seier for et fantastisk Hurtigruten-lag på sjø og land som hver eneste dag sørger for unike opplevelser for våre gjester. De kan kysten og er stolte over å være en del av den, og de har en nærhet til leia som gjør reisen helt ekstraordinær, sier konsernsjef Daniel Skjeldam i en pressemelding.

Han mener «nye» Hurtigruten lykkes med å kombinere tradisjon og fornying til et tilbud med stor appell for både norske og utenlandske gjester. Sentralt står opplevelser som havørnsafari, RIB-ekskursjoner, fisketurer og lokalmattilbudet Norway’s Coastal Kitchen.

Ut på rib-safari med Hurtigruten.

Les også: 2015 – tidenes beste for Hurtigruten

Vil ha ekte vare

– Folk vil ha noe ekte og de vil ikke lenger være passive tilskuere på ferie. Derfor tilbyr Hurtigruten nå aktive og lærerike reiser. De mange unike ekskursjonene og forelesningene gir gjestene ekte nærkontakt med naturen og destinasjonene der vi seiler, sier Skjeldam.

Investeringen i fire nye ekspedisjonsskip er Hurtigrutens største investering noensinne.

Skjeldam mener Hurtigrutens tydelige samfunnsansvarsprofil også spiller en vesentlig rolle.

– Vi tilbyr reiser med mening. Gjestene våre får muligheten til å lære mer om og å gi tilbake til reisemålene. Mange av områdene Hurtigruten seiler i er sårbare. Det er viktig å vise fram naturen på en skånsom måte og å engasjere ambassadører som bidrar til å bevare den. Etter å ha seilt i disse farvannene i 125 år, har vi en unik kompetanse som vi vil overføre til våre gjester, sier Skjeldam.

Fire nye ekspedisjonsskip

Hurtigruten har den senere tiden blant annet investert mye i å gi fire av skipene langs norskekysten en solid ansiktsløfting, har inngått en intensjonsavtale om bygging av inntil fire nye ekspedisjonsskip, og har utvidet reisetilbudet til nye spennende destinasjoner som Canada og Amazonas.

Les også: Største Hurtigruten-investeringen noensinne

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Hurtigruten

* Hurtigruten er den legendariske ruten langs norskekysten; originalen siden 1893.

* Selskapet bringer gods, lokalpassasjerer og turister til 34 havner fra Bergen til Kirkenes – hver dag hele året.

* I alt 11 skip tilbyr opplevelsesreiser langs Norskekysten, hver dag hele året.

* Fra 2016 tilbyr Hurtigruten ekspedisjonsreiser med fire skip i Arktis ved Svalbard, Island og Grønland, og seilinger rundt Antarktis. Fra 2017 seiler også Hurtigrutens ekspedisjonsskip til arktisk Canada og til Amazonas.

* Les mer på Hurtigruten.no

Powered by Labrador CMS