Konsernsjef Runar Hollevik i NorgesGruppen (til venstre), og Terje Systad, leder for Gigaboks. (Foto: NorgesGruppen)

Lanserer storhandelkjede

NorgesGruppen vil i løpet av våren 2022 lansere en ny storhandelskjede, Gigaboks, som skal tilby noe nytt og annerledes til dagens varehandel. Med det nye kjedekonseptet er ambisjonenen å ha rundt 10 butikker innen 2025.

Gjennom salg av varer i store forpakninger, nyttige faghandelsprodukter og spennende partier, er målet å gi kunden en ny type handleopplevelse i det NorgesGruppen beskriver som lagerbutikker.

Først til Lørenskog

Første butikk i den nye Gigaboks-kjeden blir i storhandelsdelen av Metro Senter på Lørenskog.

Det jobbes med flere lokasjoner, og dersom kundene liker det nye kjedekonseptet er ambisjonen å ha rundt 10 butikker innen 2025.

Vareutvalg og eksponering vil skille seg ut fra dagens butikker, og gi kunden nye ideer og praktiske løsninger for å få hverdagen til å gå opp. Kvalitet og merkevarer til en god pris vil kjennetegne vareutvalget. Målet er at butikkene blir en destinasjon for storhandleren og storfamilien som er ute etter varer og pakningsstørrelser de ikke finner i vanlige dagligvarebutikker.

Bidra til økt mangfold

– Vi ønsker å gi nordmenn gode handleopplevelser gjennom et lagerbutikk-konsept som tilbyr store forpakninger og spennende merkevarer av god kvalitet og til en god pris. Vi mener ingen har det vi skal etablere i Norge i dag, uttaler konsernsjef Runar Hollevik i en pressemelding.

Det nye konseptet vil bidra til økt butikkmangfold og styrket konkurranse om daglige forbruksvarer.

Butikkene vil lokaliseres på sentrale beliggenheter med god parkering, i nærheten av store byer. De vil ha en størrelse på omkring 2500 kvadratmeter, med vareeksponering i hovedsak direkte fra pall og «binger».

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS