Tork Lotus1

Lotus Professional blir til Tork

Nye og enklere produktnavn sammen med emballasje som er bedre merket skal gjøre hverdagen enklere for kundene. Produktkvaliteten og artikkelnummer er akkurat som kundene kjenner de fra før. Dette er hva SCA introduserte for Tork tørking og rengjøringssortiment i juni da den første integrasjonen av tre ble gjennomført.

Publisert

Illustrasjonsfoto

I juli 2012 ble to av verdens største mykpapirprodusenter slått sammen, da SCA kjøpte virksomheten til Georgia-Pacific i Europa. Produkter og tjenester fra Georgia Pacific, merkevare Lotus Professional, integreres i løpet av 2013 inn i merkevaren Tork, noe som gir kundene et bredere og mer komplett sortiment fra én leverandør.

– Produktene fra Georgia Pacific kompletterer det eksisterende Tork sortimentet. Følgelig har vi lagt ned betydelig arbeid med å kombinere det beste fra begge organisasjonene med det for øye å gjøre arbeidsdagen enklere for kundene våre, sier Line Pedersen, produkt- og markedssjef i Tork.

Enklere

Det nye kombinerte sortimentet er utviklet med det for øye å gi kundene en bedre opplevelse og lette den daglige håndteringen. Omarbeiding og forenkle strukturen på tørking og rengjøringssortimentet har vært et viktig skritt mot dette.

Tørking og rengjøringssortimentet omfatter tørkepapir og rengjøringskluter som oppfyller en rekke hygienekrav i storkjøkkenet eller som erstatning for filler i industrien og dens spesialiserte rengjøringsoppgaver.

Logiske produktnavn

Nye, logiske produktnavn tydeliggjør bruken slik at det skal være enkelt for kunden å finne det produktet som løser sine tørking- og rengjøringsoppgaver. Det være seg tørke opp ulike væsker som vann og oljesøl, desinfisere overflater eller rengjøre med løsemidler.

Eksempler på nye navn er Tork Tørkepapir Ekstra Sterk, Tork Industriklut og Tork Poleringsklut. Sortimentet er delt inn i tre kategorier; tørking, rengjøring og polering med tilhørende fargekode, henholdsvis blå, grønn og grå for å gjøre det hele intuitivt.

Produktnavn og emballasje endrer seg

Integrasjonen betyr kun at produktnavn og emballasje endrer seg. Produktkvalitet og artikkelnummer er nøyaktig som før slik at det å bestille de nye produktene blir enkelt.

Neste produktgruppe ut som skal integreres er sortimentet for toalettrommet som skjer i oktober. Til slutt blir servietter og borddekning integrert i januar 2014.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS