Winepartners

Vil vinmarkere seg i Norge

The Beverage Group skal etablere sitt eget importselskap i Norge. Det heleide datterselskapet Wine Partners Nordic AS tar sikte på å bli en av de viktigste aktørene i det norske markedet, med flere kjente merkevarer i sin portefølje.

Publisert

– Vi tror at vårt klare konsept med viner med kvalitet til rett pris i alle segment, vil gi gode resultater i det norske markedet sier Addi Suko, daglig leder i The Beverage Group.

Wine Partners Nordic AS vil bli drevet av daglig leder og partner Alfredo Ketterer.

– Vi er veldig glade for, og stolte av, å assosiere oss med Ketterer. Han har en lang og omfattende bakgrunn i det norske markedet, sier Suko.

Fra Solera-Gruppen og United Wineries

Ketterer har arbeidet de siste sju årene som portofolioutvikler i Eurowine / Solera-Gruppen og som daglig leder i United Wineries. Han har god erfaring fra bransjen og kunnskaper innenfor fagområdet vin med advanced certification i WSET.

Han har også en master i folkerett fra UiO og snakker spansk, engelsk, norsk og portugisisk.

Han startet i stillingen 1. oktober.

Allerede markant i Sverige

– Jeg gleder meg til å bygge Wine Partners her i Norge, sier Alfredo Ketterer om selskapet som allerede er en viktig aktør i den svenske vinbransjen.

The Beverage Group er i dag en av de største vinleverandørene til Systembolaget med årlige omsetning på 500 millioner svenske kroner i 2013.

The Beverage Group består av importselskapene Wine Partners AB, Brand Partners AB, Spirit Partners AB, Wine Partners Nordic AS og vinklubben TheWineRoom.se.

Wine Partners Nordic overtok for øvrig Veneto-produsenten Riondo fra 1. oktober fra Vino AS.

Pressemelding

"
Powered by Labrador CMS