Haugen-Gruppen Crispy Hot1

Eatertainment!

Haugen-Gruppen foodservice lanserer nytt Eatertainment-konsept for horeca. Salomon Crispy Hot Kicks, er den nye trendy forretten, der gjestene skal aktiveres og ha det gøy samtidig som de får en spennende og god matrett. Konseptet er basert på flere dyptgående undersøkelser og tester blant flere restaurantkjeder (blant annet i det tyske horecamarkedet). Prinsippet er å utfordre gjestene og skape en sosial felles aktivitet rundt bordet.

Publisert

Noen gjester utfordres til å spise den sterkeste varianten, mens andre liker den mildeste og søte varianten ettersom de foretrekker mild mat. Med Crispy Hot Kicks konseptet kan de teste hvor mye de faktisk tåler med en mer «underholdende» forrett.

Crispy Hot Kicks kan serveres på medfølgende tallerken-underlag som leder deg frem til «brannslukkeren» (Fire Fighter) hvis gjesten spiser seg helt til den «hotteste varianten».For restauranten bidrar dette med økte transaksjonsbidrag per gjest og øker omsetningen: Crispy Hot Kicks er kreativt og her kan du se muligheten for å servere produktet.

Ekstraordinære smaksopplevelser fra søte og litt sterke til det som chilieksperter skulle kaller «ekstreme hot».

«Dette er en ny måte å selge matretter, med kommunikasjon som skaper moro for gjestene. I tillegg kan det brukes mer tradisjonelle matretter som tilbehøt på salat, spyd og fyll i sandwich og wraps», skrives det i en pressemelding fra Haugen-Gruppen.

1. september 2014 lanserer Haugen-Gruppen AS Salomon Crispy hot kicks for hele markedet i Norge.

Mer Stevia

Haugen-Gruppen lanserer også nyhet innen søtningsmiddel-kategorien denne høsten.Flytende Green Canderel Stevia lanseres nå i praktisk 160 ml forpakningStevia er en urt med en utrolig kraftig søtsmak hvor søtsoffet i steviaplanten er beregnet til å være om lag 250 ganger søtere enn hvitt sukker. Stevia er en naturlig søtnings-urt helt uten kcal og ingen karbohydrater.

I Paraguay og deler av Brasil har stevia-planten vært brukt som søtningsmiddel i hundrevis av år.

Haugen-Gruppen lanserer nå flytende stevia som er basert på naturlige Steviaglykosider. Inneholder ikke fruktose. Flytende stevia benyttes som sukkererstatning, som søtning til kaffe/ te eller over frukt, bær og frokostblanding. Produktet kommer i forpakning med flip top som lukker flasken.

Utvikler Tex-Mex-kategorien

Nå utvikler Haugen-Gruppen også kategorien Tex Mex ytterligere ved å lansere to nye produkter. I praksis betyr dette innovasjon i Norge, hvor produktet fersk maistortilla fra Mission og Spicy Guacamole fra produsenten Casa California fremstår enda mer autentisk mot det meksikanske kjøkkenet. Myk maistortilla 15 cm i diameter, har en myk konsistens som gjør produktet lette å jobbe med. Det kan rulles til klassiske retter. En nyhet også for glutenallergikere, siden produktet er laget på mais og ikke inneholder hvete.

Produktet brukes til forretter/hovedretter, eller la gjestene fylle selv og servere et utvalg av fyll. Mission er leverandør av dette produktet til blant annet mye omtalte Wahaca, et av de mest trendsettende restaurantkonsepter på verdensbasis for øyeblikket! Spicy Guacamole, er et produkt for restauranter, kantiner, cafeer som har fokus på god mat og vil tilføre nye friske smaksopplevelser. Det laget på solmodne Hass-avokadoer. Guacamolen er frossen og vil alltid være fersk og klar til bruk.

Produktet produseres av Casa California som er ledende innen produksjon av guacamole. Spicy Guacamole passer perfekt til tex mex retter, burgere, salater, topping og dipp.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS