Farris og Juice Ringnes

Ringnes lanserer Farris & Juice

Helt siden Farris ble lansert i 1915 har norske foreldre brukt mineralvannet i kombinasjon med forskjellige juicesmaker. 100 år senere tar Ringnes omsider folket på alvor og lanserer to varianter av Farris & Juice.

Publisert

– Drikkevarebransjen må også tilpasse seg tiden, og nå handler det om sunnhet. Derfor har vi gått til et produkt som allerede har blitt anbefalt av ernæringsfysiologer og kostholdseksperter: Den norske lørdagsfavoritten Farris & Juice, sier markedssjef Joakim Sande i Ringnes.

– En veldig økende andel unge, over halvparten i aldersgruppen 15-24 år, gir uttrykk for å være opptatt av å ha et sunt og helseriktig kosthold. Drikkeprodukter er viktige identitetsmarkører blant disse. Coladrikking blir gjerne koblet til gutter som ikke trener eller spiller mye dataspill, mens vann på flaske blir koblet til sunne og flinke jenter, sier trendforsker Annechen Bugge i Statens institutt for forbruksforskning.

Overveldende etterspørsel

Den gledelige helsetrenden har gitt økt skepsis til produkter med tilsatt sukker. Samtidig er det ingen produkter på det norske markedet som har klart å etablere en sterk posisjon innen «sunn nytelse». Responsen fra de omfattende forbrukertestene Ringnes har gjort på Farris & Juice har imidlertid vært overveldende: 85 % av alle spurte, et tverrsnitt av hele befolkningen, sier de kommer til å kjøpe de to nye produktene.

Stadig flere etterspør et sunt alternativ man kan drikke med god samvittighet – uten å gå på kompromiss med smak. Farris & Juice har enorm troverdighet som et slikt produkt, da dette er den sunne «brusen» folk har laget hjemme i alle år.

Gammel klassiker

– Det enkle er som regel det beste. Og dette produktet er i all sin enkelhet ganske så genialt. Her slipper forbrukeren å velge, det er god smak og god samvittighet i en og samme pakke. Det er også noe skikkelig norsk over produktet, for meg handlet lørdagene i oppveksten om å blande juice og Farris på kjøkkenet før vi inntok tv-sofaen. Vi tør påstå det er Norges mest populære hjemmelagde brus, fastslår Joakim Sande i Ringnes.

Veien til tapping har imidlertid vært lang. Faktisk er Farris & Juice et produkt som har vært klart i nesten 10 år, men Ringnes var avhengig av de nye miljøvennlige engangsflaskene for å kunne produsere akkurat dette produktet. Nå er lykken stor over å endelig være i mål med Ringnes sin viktigste nylansering på årevis. I månedene som kommer vil det bli kjørt en omfattende markedskampanje for den sunne, folkekjære hjemmebrusen.

Drikk en mango

Farris & Juice er en drikk av lett boblende mineralvann fra Farriskilden med 50% fruktjuice. Den er ren og naturlig, og uten tilsatt sukker eller kunstige tilsetningsstoffer. Kaloriinnholdet i eplevarianten tilsvarer omtrent to epler per flaske, i mangovarianten litt mindre enn en spisemoden mango. Farris er Norges eldste kommersielt produserte mineralvann, og har blitt tappet i Larvik siden 1915. Merket er markedsledende i Norge og eies og distribueres av Ringnes.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS