Resepsjon-Gyldenløve2
Resepsjon-Gyldenløve2

Resepsjon med stil

Med mørkelilla tak og vegger kombinert med hvitt og svart møblement er det en annerledes resepsjonsopplevelse som venter gjestene på Thon Hotell Gyldenløve.

Publisert

I samarbeid med arkitekt Lars Helling hadde hotell-ledelsen noen klar hovedmål for den nye resepsjonen, som sto ferdig i slutten av januar:

Den skulle være funksjonell, enkel og innbydende.

I utgangspunktet er ikke resepsjonsområdet stort, og det var derfor viktig å skape romfølelse.

Resepsjonsdisken skulle være minst mulig for ikke å oppta for mye plass i rommet, men samtidig fylle alle nødvendige behov.

Det var viktig å få mer lys inn fra gata enn tilfellet var før ombyggingen.

Den skulle skille seg ut fra andre resepsjoner med sitt spesielle design.

Skandinavisk minimalisme

- Den er bygd med skandinavisk minimalisme. Det hvite mot det lilla skaper en artig og trendy fargekombinasjon, sier hotelldirektør Lena M. Fredriksen.

Det er et fåtall møbler i resepsjonsområdet. I sittegruppen har arkitekten fått fritt spillerom, og skapt og plassert firkantede svarte stoler, samt et hvitt bord. Også bordet som PC'en står og resepsjonsdisken er hvite.

- Resepsjonsskranken er ikke stor, om lag tre meter lang. Arkitekten fikk i oppgave å tegne den ut fra våre behov. Det er en del smarte løsninger, og vi har arbeidet mye med å få bort alt overflødig papir, som vanligvis flyter på disken. I den nye Gyldenløve-resepsjonen finner du minimalt med papir og permer. Det meste er nå lagt på data. Samtidig gir er det bygd to arbeidsstasjoner ved skranken. Vi har laget en åpen løsning uten noen vinkler, slik at atkomsten blir enklere for dem som jobber der. Samtidig er det bevisst for å skape en større romfølelse i et fra før lite rom, sier Fredriksen.

Designhotell

I løpet av vinteren er Thon Hotel Gyldenløve i Bogstadveien på beste Oslo vestkant bygd om til et designhotell med rene linjer og flater.

Arkitekt Helling har stått for all utforming, og resepsjonen glir inn i det helhetlige bildet du nå får etter et besøk på hotellet. Både i frokostbaren og på rommene er det lagt opp til rene, rette og klare linjer, uten fiksfakserier, men samtidig funksjonelt og enkelt for både gjester og ansatte.

- Også i resepsjonen har vi tatt bort det som er unødvendig, på lik linjer som vi har gjort det på de forskjellige rommene. Så langt har vi fått mange positive tilbakemeldinger fra gjestene, sier hotelldirektøren.

Powered by Labrador CMS