Gastronomisk Instittutt logo

Kulinarisk Institutt kan bli Gastronomisk Institutt

I begynnelsen av måneden gikk Gastronomisk Institutt AS konkurs. Nå er merkevarenavnet Gastronomisk Institutt solgt for en million kroner til det nyetablerte selskapet Kulinarisk Institutt AS, som ledes av ikke ukjente Hallvard Ween.

Publisert

Kulinarisk Institutt AS, som ble etablert 4. juni, dagen etter at GI begjærte seg selv konkurs, har kjøpt tilbake navnet, logoen og merkevaren Gastronomisk Institutt fra konkursboet.

Ifølge bostyrer, advokat Arne Schanche-Olsen, innebefatter merkevarepakken varelageret, driftstilbehøret og retten til selve firmanavnet Gastronomisk Institutt, melder Stavanger Aftenblad.

Det betyr at Kulinarisk Institutt kan bli til Gastronomisk Institutt.

Kan endre navn

- Ja, jeg kan bekrefte at Kulinarisk Institutt har kjøpt merkevarenavnet til Gastronomisk Institutt. Styret i Kulinarisk Institutt må først ta stilling til en eventuell navneendring, sier administrerende direktør Hallvard Ween til avisen.

- Det ligger mye prestisje i merkevarenavnet Gastronomisk Institutt. Merkevaren kan ikke havne på viddene og hos andre aktører, mener Ween.

Endringer

Ween har flere ideer om hvordan eierstrukturen til Kulinarisk Institutt skal arte seg. Han varsler endringer.

- Det er fortsatt viktig å ta vare på nøytraliteten til Kulinarisk Institutt. Men det er ingenting som tilsier at vi ikke kan ha en eierstruktur som består av et stort antall eiere. Private investorer kan komme inn på eiersiden i små porsjoner eller ha begrensninger på stemmerettigheter, sier Ween til Stavanger Aftenblad.

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS