Comfort logo
Comfort logo

Comfort Hotels satser ungt og moderne

Simen Vinge (24) skal lede pionerarbeid innen Choice. Comfort Hotel Xpress i Oslo åpner i januar 2011. – Dette er neste generasjons hotellkonsept utviklet for neste generasjons hotellgjest. Her tenker vi nytt på alle områder, sier Thomas Westergaard, branddirektør for Comfort-kjeden i Choice Hotels Scandinavia.

Publisert

Til å lede arbeidet har han hentet inn 24 år gamle Simen Vinge, opprinnelig fra Lier.

Fem år i Choice

Vinge er utdannet ved Norsk hotellhøgskole i Stavanger, og har fem års fartstid i Choice Hotels Scandinavia. Han kommer fra stillingen som Management Trainee i Comfort Hotels. Vinge var også sentral i forbindelse med åpningen av Comfort Hotel RunWay ved Oslo Lufthavn, Gardermoen.

– Selvsagt kunne vi valgt den innlysende hotelldirektørkandidat, med dress og nypussede sko. Men også her ville vi velge alternativt. Simen har et utmerket utgangspunkt for å forstå målgruppen, siden han selv er en del av den. Vi har klokkertro på at Simen er rett mann på rett sted, mener Westergaard.

I hjertet av Oslo

Comfort Hotel Xpress ligger sentralt i Møllergata, og dermed i hjertet av Oslos konsert- og utelivsscene. Hotellet skal henvende seg til en yngre målgruppe, med sans for en uformell og rocka atmosfære.

På hotellet blir gatekunsten flyttet innendørs og skal sette et annerledes preg på hotellet. Over høytalerne høres Radio Tango, og i lobbyen kan gjestene spille flipper. Hotellet har en lavprisprofil og tilbyr rom fra 299 kroner natten.

Det nye Comfort-hotellet som nå bygges i Oslo har hentet inspirasjon fra hypermoderne citizenM i Amsterdam. (Foto: Morten Holt)

Inspirasjon fra citizenM

– Comfort Hotel Xpress skal ikke bare være et hotell, vi skal utvikle et lite samfunn rundt hotellet. Vi ønsker å inkludere gjestene i konseptet og de skal selv være med å forme hotelloppholdet, sier Simen Vinge.

Inspirasjonen til hotellet har Comfort hentet fra citizenM i Amsterdam, Mama Shelter i Paris og Roger Smith Hotel i New York. Ny teknologi og sosiale medier skal gjøre det mulig å ha dialog med gjesten gjennom hele oppholdet.

Les mer om citizenM her

citizenM – nytt hotellkonsept

- Skal lage litt positivt bråk

Hotellet får mobile websider med nyttig hotellinformasjon, informasjon om musikken som spilles på hotellet og buss- og togtider i sanntid med mer. Rommene blir i tillegg utstyrt med PC og iPod-oppkobling og i lobbyen står en touch screen TV med utelivs-, restaurant- og konsertguide - det som trengs for en urban weekend.

– Hotellbransjen er ekstremt konservativ. Mitt mål er å riste i markedet og skape litt positivt bråk! sier Vinge.

Comfort Hotel Xpress

* Åpner januar 2011

* 180 kompakte rom med smarte løsninger

* Satser på musikk, teknologi & sosiale medier

* Rimelige, rocka og røffe hotellrom. Lavpris-profil med rom fra kroner 299 per natt.

* Sentralt beliggende i Møllergata 26

* Interaktiv TV-skjerm: Utelivs- restaurant, og konsertguide

* Mobile websider: Hotellinformasjon, musikk, Flytog med mer

* Comfort Radio i samarbeid med Radio Tango og flipperspill i lobbyen

* Økologisk frokost tilrettelagt for take away

* Aktiv på sosiale medier: Twitter.com/ComfortXpress, YouTube.com/ComfortXOslo, Facebook.com/ComfortXOslo, Flickr.com/ComfortXOslo

"
Powered by Labrador CMS