KristenAHovlandNespresso

Søker Norges Nespresso-nyter nummer 1

Nå vil den internasjonale kaffegiganten Nespresso belønne Norges største Nespresso-nyter med gratis kaffe i ett år og drømmetur til Paris.

Publisert

Norden-sjef Kristen A. Hovland i Nespresso.

– Nordmenn er verdensmestere i kaffedrikking. Hver av oss drikker i snitt mer enn fire kopper om dagen, men forbruket er i ferd med å endre seg. Salget av kaffetraktere har stoppet opp, mens stadig flere oppdager hvor enkelt det er å lage kvalitetskaffe med kapsler og maskiner fra Nespresso. Derfor var det naturlig for oss å se til Norge når vi skulle knyttet til oss Nespresso-ambassadører, og nå begynner vi jakten på landets største Nespresso-nyter, sier Norden-sjef Kristen A. Hovland i Nespresso.

Vinneren får både en ny og fritt valgt Nespresso-maskin, gratis kaffe i ett år og en drømmetur til Paris for to.

Det perfekte øyeblikk

Og salgstall for bransjen viser at den kampen kan bli hard. Bare i år regner Nespresso med å selge mer enn 200 000 nye kapselbaserte kaffemaskiner i Skandinavia, og etterspørselen i Norge gjør at de til høsten åpner ny butikk i Bergen.

Søker entusiastene

For å vinne må du derfor argumentere godt for hvorfor nettopp du bør bli Nespressos norske kaffe-konge.

– Vi søker de ekte entusiastene, derfor må de som melder seg på begrunne hvorfor nettopp de bør vinne. De må beskrive sine favorittøyeblikk med Nespresso, enten det er konkrete enkeltopplevelser som etter bryllupsmiddagen, eller faste kaffe-stunder som søndag morgen på terrassen når du endelig har fått lagt babyen til en liten lur, eller første kvelden på hytta. Samtidig må de oppgi sin favoritt blant Nespressos 16 Grand Cru-sorter, sier Kristen A. Hovland.

Ut fra søknadene vil Nespresso plukke ut et utvalg kandidater som senere må igjennom en finalerunde.

Kruttsterk utvikling

Den internasjonale kaffegiganten Nespresso har opplevd en eventyrlig vekst siden de åpnet sin første butikk i Norge i 2008. Spådommen er at kapselbaserte kaffemaskiner innen tre-fire år vil utgjøre nær halvparten av det norske markedet, en vekst som er et speilbilde av det som skjer internasjonalt.

Globalt omsatte Nespresso i 2010 for 18 milliarder kroner. Hvert minutt ble det drukket 12 300 kopper med Nespresso-kaffe, en økning fra 10 000 i 2009.

Søknadsfrist 15. august

– Grunnlaget for vår suksess er at stadig flere tradisjonelle filterkaffedrikkere oppdager hvor enkelt det er å lage høykvalitetskaffe med våre kapselbaserte løsninger. Omtrent 10 prosent av verdens kaffe er klassifisert som høyeste kvalitet, og av de 10 prosentene er det kun 1-2 prosent som lever opp til Nespresso sitt kvalitetskrav. Kaffekapslene er hermetisk forseglet på en måte som beskytter den fersk kvernede kaffen fra luft, lys og fuktighet og sikrer samme gode resultat hver gang. Det er slutt på tiden da du måtte på kaffebar for å få kvalitetskaffe, sier Hovland.

Søknadsfrist for konkurransen er 15. august 2011, og de som tror deres kaffe-kjærlighet er sterk nok til ett års gratis kaffe og tur til Paris, må sende en søknad til nespressonyter@gmail.com

Pressemelding

Powered by Labrador CMS