ASKO Årets kunde 2

Heder fra ASKO og NorgesGruppen

På det årlige kunde- og leverandørtreffet for storhusholdning og servicehandel i regi av ASKO og NorgesGruppen, ble produktet «Røkt laks med chili og sesam» fra Brødrene Remø AS kåret til Årets produkt. Årets leverandør på storhusholdning ble Nortura Proff, mens Stabburet/Orkla Foods ble valgt til Årets leverandør på servicehandel. Dessuten ble mandalsbedriften Marna Café kåret som Årets kunde i ASKO.

Publisert

Jonny Remø fra Brødrene Remø AS i midten tok i mot prisen for Årets produkt på ASKOs kunde- og leverandørdager. Fra venstre Jonas Bye og Harald Alveid fra NorgesGHruppen, Jonny Remø, Alex Rosén og markedssjef Morten Nilsen.

De nominerte produktene i «Årets Produkt» er lansert etter 1/5- 2012, og de må vise til vekst i minimum 50 % av månedene de har vært for salg. Videre skal vinnerproduktet ha tatt andeler i sine respektive undergrupper, og produktet må også være kjøpt av flere store og små kjedekunder.

– Vi er veldig glade for denne prisen, forteller daglig leder Jonny Remø. – Det var overraskende og ikke minst veldig positivt! Det viser at også små bedrifter kan drive god produktutvikling, og det inspirerer til ytterligere satsing. Vi har også godt håp om at prisen kan bidra til økt interesse for vårt øvrige sortiment, sier Remø.

Nortura Proff og Stabburet/Orkla Foods

– Dette betyr utrolig mye for oss. At våre kunder ser oss som den beste leverandøren er en utrolig viktig anerkjennelse for den jobben alle i Nortura Proff gjør hver dag, fremhevet salgsdirektør Petter Brinchmann etter overrekkelsen. Fra venstre Harald Alveid (NG), Hilde Klerck-Nilssen, Kåre Storevik, Christina Kollvangsnes, Jonas Bye(NG), Petter Brinchmann, Helge Johnsen, Hans-Petter Halmrast, Birger Frimo og Alex Rosén.

Årets leverandør på storhusholdning ble Nortura Proff, mens Stabburet/Orkla Foods ble valgt til Årets leverandør på servicehandel.

Sentrale kriterier for kåringen av Årets leverandører er bl.a. evnen til å skape vekst for eksisterende produkter, og evnen til å gjennomføre aktiviteter som skaper mersalg. Videre legges det stor vekt på leverandørens informasjon til markedet og den oppfølging og opplæring som tilbys. I tillegg vektlegges evnen til å komme med nye produkter som bidrar til vekst og lønnsomhet.

Saken fortsetter under bildet

Stabburet/Orkla Foods mottok utmerkelsen som Årets leverandør på servicehandel. Fra venstre Harald Alveid, Anne Kari Karlsson, Terje Kristiansen, Frode Jensen, Jonas Bye, Stein Erik Wendel og Alex Rosén.

Marna Café ble Årets kunde i ASKO

Under ASKO og NorgesGruppens kunde- og leverandørdager for aktører innenfor storhusholdning og servicehandel, ble mandalsbedriften Marna Café kåret som Årets kunde.

Driftssjef Jens Olav Damkås og restaurantsjef Tomas Holÿ ved Marna Café omkranset av fra venstre konferansier Alex Rosén og salgsdirektør Stig Jørgensen i ASKO som foretok prisoverrekkelsen.

ASKO har rundt 15 000 kunder innenfor storhusholdning og servicehandel, og det gjøres et omfattende arbeid i forbindelse med nominasjonsprosessen.

Kriterier for tildelingen av prisen, er bl.a. at man har god utvikling og vekst, at man er nyskapende og at man er et samlingspunkt i nærmiljøet. Videre vektlegges også evnen til god drift og til oppfølging av innkjøpsavtaler.

Marna Café ble etablert for fire år siden, og har hatt en meget fin utvikling både på omsetnings- og resultatsiden.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS