Kragerø Resort

Facebook-rekord for Kragerø Resort

Kragerø Resort er nå det hotellet med flest Facebook-likes i hele Norge, ifølge hotellets egne undersøkelser. Nå har hotellet passert 56 200 «likes» på sin Facebook-side.

Publisert

Bilder fra hotellet får alltid mange likes på Facebook. (Foto: Hotellet)

– Akkurat nå ligger vi som nummer én i Norge i antall likes på Facebook-siden vår, og vi ligger høyt oppe i Europa, opplyser en fornøyd markedskoordinator Anette Preiss ved Kragerø Resort.

Preiss er én av to ansatte som legger mye arbeid i hotellets Facobook-side, noe som har gitt imponerende og fremfor alt inspirerende resultater. Hun presiserer at det er viktig å tilby kundene en variert og aktiv Facebook-side, med gode historier, dagligdagse hendelser og fremfor alt bilder fra hotellet.

Håper å nå 100 000 i år

"

Kragerø Resort har nå over 56 000 likes på Facebook. Målet er 100 000 i løpet av året. (Foto: Hotellet)

Kragerø Resort har tidligere fått bred presseomtale for å være det tredje mest populære hotellet på Facebook i hele Europa.

– Det er jo veldig moro. Målet vi har satt er 100 000 «likes» i løpet av 2014. Det er det vi jobber med og ser om vi får til. Det lar seg selvfølgelig gjøre. Men vi må jobbe for det, for det kommer ikke gratis, sier Preiss til nettsiden til Arena Usus, næringsklyngen for reiselivsbedrifter i Telemark og på Sørlandet.

Lønnsom satsing

"

Preiss forteller at hotellet med omhu bruker Facebooks muligheter til å «booste» poster. (Foto: Hotellet)

Hun forteller at hotellet med omhu bruker Facebooks muligheter til å «booste» poster. Det dreier seg altså om å betale en forholdsvis liten pengesum for å nå ut til mange flere potensielle kunder.

– Vi har et budsjett for det. Det er en del av markedsføringsbudsjettet. Mange er overrasket over hvor mange likes vi har, men det er altså ikke gratis. Vi legger en del penger i detre, og velger bort andre ting i markedsføringsbudsjettet, forteller Preiss, som ikke ønsker å fortelle hvor mye penger hotellet bruker til slik markedsføring.

Gir bestillinger og publisitet

– Men det vi legger ned i Facebook, gir oss mye bestillinger og mye publisitet. Når vi legger ut rene annonser, booster vi dem for å nå flere, og det samme kan vi gjøre med konkurranser vihar, sier Preiss.

Les hele saken på Arenausus.no/

"
Powered by Labrador CMS