Carlson Rezidor Responsible Business Month

Tre millioner kroner til veldedige formål

Carlson Rezidor samlet inn nesten tre millioner kroner til internasjonale og lokale veldedige formål i september. 

Publisert

For 11. gang markerte Carlson Rezidor sin Responsible Business-måned, denne gang i september.

Konsernets hoteller over hele Europa, Midtøsten og Afrika har organisert mer enn 700 aktiviteter og samlet inn mer enn tre millioner kroner for World Childhood Foundation og andre lokale veldedige formål.

Bryr seg

World Childhood Foundation ble grunnlagt av dronning Silvia av Sverige i 1999. Organisasjonen jobber for barns rett til en verdig barndom, som blant annet betyr arbeid for å forhindre overgrep eller utnyttelse av barn.

Responsible Business er en integrert del av vår virksomhet. Vi bryr oss, og handler deretter. Vi har samlet inn mer midler på årets Responsible Business måned enn noen gang før, og jeg ønsker å takke hver og en av våre 40 000 ansatte som har bidratt, nådd ut og gjort en forskjell, sier Wolfgang M. Neumann, president & CEO i Rezidor.

– Vi ønsker å drive bærekraftig og støtte de hundrevis av lokalsamfunn som vi er en del av, fortsatte Neumann.

Noen av aktivitetene

Carlson Rezidor har vært kreative i innsamlings- og frivillighetsarbeidet, og listen over aktiviteter inkluderer:

  • 10.000 ansatte dedikerte sin tid til prosjekter i lokalsamfunnet som å hjelpe til på herberge for hjemløse, suppekjøkken og barnehjem etc.
  • "The Box Appeal" veldedighetsaksjon i Midt-Østen inkluderer 15 Radisson Blu og Park Inn by Radisson-hoteller i seks land som gav bort 20 000 esker fylt med mat og andre nødvendigheter til arbeidere og mennesker i nød. Dette tilsvarer en donasjon på rundt 400 000 €.
  • En stor familiedag fant sted i tre byer (Moskva, Sotsji og St. Petersburg) med 17 hoteller og 1000 deltakere, som samlet inn imponerende 35 000 € for barneveldedighet i Russland.
  • Tre Carlson Rezidor hoteller i Amsterdam organiserte en 18-hulls golfturnering i forretningsparken rundt Schiphol Airport hotellene. På toppen av det hele, kunne golfere konkurrere om å få en golfball ned i en kabriolet parkert 100 meter unna. Arrangementet samlet inn 15 000 € for Ronald McDonald Huis Vumc, ett hjem for familier med barn som lider av alvorlige sykdommer
  • På konsernnivå publiserte Carlson Rezidor en vakker fotobok, kalt "SHE", med bilder av sterke afrikanske kvinner. "SHE" er dedikert til World Childhood Foundation. Boken ble solgt i hoteller og gitt som en gave til bedriftens kunder og partnere. Bildene i boken er tatt av Carlson Rezidors Nicole Cambre, Vice President Legal i Rezidor.
  • I ånden av å holde en sunn sjel i et sunt legeme, løp eller gikk over 700 ansatte for veldedighet. En spesiell aktivitet som skiller seg ut er Polens bedriftsløp som ble co-organisert av Radisson Blu Hotel, Krakow og fant sted i fem byer. Arrangementet samlet inn totalt 180 000 €, for å kjøpe proteser for funksjonshemmede barn og unge.
  • Radisson Blu Media Harbour Hotel, Düsseldorf organiserte en galla og kunstauksjon for å markere 25 års jubileet til Make A Wish foundation og samlet inn totalt 65 000 €.
  • Hotellkonsernet lanserte også en kampanje på sosiale medier: "unselfish selfies", hvor de donerte 1€ for hvert bilde som ble postet til World Childhood Foundation, under emneknaggene #unselfieradissonblu; #unselfieparkinn

Pressemelding

Powered by Labrador CMS