Scandic Oslo City4

Nye Scandic-hotell hver eneste tirsdag

Hver tirsdag klokken 14.00 fra og med 9. september og frem til jul, skal inntil fire Rica-hoteller omprofileres til Scandic. 42 hoteller skal skifte navn. Rica Hotel Oslo var aller først ut. Det heter nå Scandic Hotel Oslo.

Publisert

Administrerende direktør i Scandic Hotels Norge, Svein Arild Steen-Mevold (i midten) klipper snoren utenfor Scandic Oslo City sammen med hotelldirektør Knut Lie og hotellsjef Grethe Larsen.

Tidligere i år er hotell som Scandic Ørnen i Bergen (opprinnelig Rica Ørnen) og Scandic Havet i Bodø (opprinnelig Rica Havet) profilert i Scandics navn, men nå begynner omprofileringsprosessen av alle hotellene i Ricas navn som er i full drift.

Samme dag offentliggjorde også Scandic at et helt nytt hotell skal bygges i Stavanger, nemlig Scandic Stavanger Congress. Hotellet, med hele 350 rom, åpner allerede i 2016. Som navnet tilsier, satses det mot møte- og konferansemarkedet.

Les mer om Scandic Stavanger Congress her

Stor omprofileringsprosess i hotellbransjen

"

Administrerende direktør i Scandic Hotels Norge, Svein Arild Steen-Mevold (til venstre) og hotelldirektør Knut Lie utenfor Scandic Oslo City.

Etter oppkjøpet av Rica i vinter, vil Scandic bli en av Norges og Nordens dominerende hotellkjeder. Før jul skal hele 42 Rica-hoteller bli til Scandic.

I Norge har kjeden nå 84 hoteller, fra Kristiansand i sør til Nordkapp i nord. Hotellene har til sammen nesten 13 500 rom, og kommer til å huse rundt 15 000 gjester hver dag. Det tilsvarer 10 nye gjester i minuttet.

– Dette er en omfattende og spennende prosess som vi nå har planlagt i lang tid, og endelig er dagen her, sier administrerende direktør i Scandic Norge, Svein Arild Steen-Mevold.

Hotellvaner i kraftig endring

Scandic har over 50 års erfaring i hotellbransjen og Steen-Mevold forteller at hotellgjestenes ønsker og vaner er i endring.

– I dag ser vi at room-service og minibar er tilbud stadig færre gjester etterspør. Vi fokuserer derfor på å være nytenkende for å gi gjestene det de faktisk vil ha. Et eksempel på dette er vår mobile utsjekkingsløsing, online check-out, sier han. Dagens hotellgjest ønsker valgfrihet, samt moderne og digitale løsninger kombinert med tidløse servicetilbud, sier Steen-Mevold.

– Som en del av omprofileringen, vil Rica-hotellene tilføres de velkjente Scandic-konseptene som gym, enklere wifi-tilkobling og god frokost. I tillegg vil Scandic tydeliggjøre sitt miljøfokus, og samtlige hoteller skal være røykfrie. Vi ønsker samtidig å bevare den tidløse servicen. Ricas fokus på mat og vertskapsrollen skal vi også ta med oss videre, legger han til.

Unike medarbeidere = unike opplevelser

Etter oppkjøpet har Scandic mer enn 3000 medarbeidere i Norge, som hver dag jobber for at Scandic-gjestene skal ha det bra.

– En god hotellopplevelse handler først og fremst om det gode møtet med gjesten. Våre medarbeidere er de som vil sørge for at gjestene opplever det beste ved Scandic, og velger oss fremfor andre hotellkjeder også neste gang de skal bestille hotellrom. Våre medarbeideres ferdigheter er heller ikke mulig å kopiere, i motsetning til mye annet i hotellbransjen. De er derfor vår viktigste ressurs for at vi skal fortsette å levere de beste gjesteopplevelsene. Sammen skal vi bygge fremtidens hotellkjede, sier Steen-Mevold.

Pressemelding

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS