Lobby Comfort Hotel Xpress Tromsø

To nye Xpress-hoteller

I dag åpner Nordic Choice Hotels to nye Comfort Xpress-hoteller, nemlig Comfort Hotel Xpress Tromsø og Comfort Hotel Xpress Central Station i Oslo. Målet er 15 nye X-press-hoteller i Norden i løpet av kort tid.

Publisert

Lobbyen i Comfort Hotel Xpress Tromsø.

Comfort Hotel Xpress Youngstorget kom inn som et frisk pust på den norske hotellscenen da det åpnet dørene i Møllergata, Oslo.

Med innovative teknologiske løsninger, utradisjonell rekruttering og lave priser ble hotellet en umiddelbar suksess. Hotelldirektøren var Simen Vinge, da Norges yngste hotelldirektør. I dag er Vinge 28 år og Nordic Choice Hotels yngste branddirektør, med ansvar den unge hotellkjeden.

Skal etablere 15 Xpress-hoteller

Med innovative teknologiske løsninger, utradisjonell rekruttering og lave priser, skal Comfort Hotel Xpress utfordre hotellbransjen.

Saken fortsetter under bildet

Simen Vinge leder X-press-kjeden. Dette bildet ble tatt da Comfort Xpress på Youngstorget åpnet. (Foto: Morten Holt)

– Hotellgjester i dag har de samme høye krav til service og kvalitet som tidligere, men er i tillegg ute etter autentiske opplevelser, sømløs effektivitet og innovative løsninger, uten at det skal koste. Det er derfor Comfort Hotel Xpress Youngstorget ble så godt mottatt, og det er og derfor vi nå etablerer oss i Tromsø og åpner et nytt hotell i hjertet av Oslo. Og det er derfor vi skal etablere 15 Xpress-hotell i Norden innen få år, sier Vinge.

Verdens første hotellkjede med beacon-teknologi

Lobbyen på Comfort Hotel Xpress Central Station i Oslo, som åpnes 15. oktober 2014.

Comfort Hotel Xpress Youngstorget var verdens første hotell hvor mobiltelefonen kunne brukes til både innsjekk og som nøkkel på rommet. I tillegg til å fortsette med etablerte mobile løsninger blir hotellkjeden om kort tid verdens første til å benytte seg av beacon-teknologien.

Beacons er små bluetooth-sendere som plasseres i det fysiske rom, som verken skal kobles mot strøm eller mot nettet, og som kommuniserer med mobilenheter via bluetooth-teknologien.

Fanebærer for teknologisk innovasjon i hotellbransjen

Comfort Hotel Xpress Tromsø åpner 15. oktober.

Om kort tid lanserer kjeden, i samarbeid med den norske gründerbedriften Unacast, applikasjonen «Urban Experiences». En Android- og iPhone-app som bruker Beacon-teknologien til å gi gjestene en unik innsikt i byens skjulte perler.

Xpress-kjeden skal være en fanebærer for teknologisk innovasjon i hotellbransjen, sier Simen Vinge.

– Xpress-kjeden skal være en fanebærer for teknologisk innovasjon i hotellbransjen. Den moderne gjesten forventer det, og vi mener at teknologiske nyvinninger kan føre til en bedre hotellopplevelse, blant annet ved å frigi de ansattes tid til gjesteservice. ”Urban Experience” og våre mobile innsjekkingsløsninger er bare begynnelsen, vi kommer til å lansere nye produkter fortløpende, sier Simen Vinge.

Norges yngste hotelldirektør

Simen Vinge, som i sin tid som hotelldirektør på Comfort Hotel Xpress var landets yngste hotelldirektør, leder et team av unge mennesker med klare visjoner for hvordan hotellkjeden skal revolusjonere hotellbransjen.

Blant annet skal Comfort Hotel Xpress Tromsø ledes av han som nå blir Norges yngste hotelldirektør, Mattias Stengl, som er 23 år.

– I Xpress-kjeden leter vi etter mennesker som skiller seg ut i mengden. Vi søker etter personer som tar med seg personligheten på jobb og som er opptatt av, og har kunnskap om, byen sin. På denne måten får gjestene oppleve byen slik de lokale kjenner den og personalet får snakke om noe som ligger nært deres hjerte. I Mattias har vi fått en hotelldirektør som vil være en sterk bidragsyter i å bygge opp Xpress-kulturen og han har allerede gjort en strålende jobb med å sette sammen gjengen som skal skape fantastiske og annerledes hotellopplevelser i Tromsø, sier Vinge.

Annerledes, sier Stordalen

Et av rommene på Comfort Hotel Xpress Tromsø.

– Jeg har åpnet mange hotell, men å åpne to hotell på samme dag, det hadde jeg aldri trodd at jeg skulle få gjøre. Men, ingenting ved Xpress-kjeden overrasker meg lenger. For Xpress handler om å være annerledes, om å våge og være nytenkende der andre velger å være tradisjonelle. Det blir en lang dag, med fest både i Tromsø og Oslo, men det er akkurat slik det skal være når unge krefter styrer skuta, sier Petter A. Stordalen, styreformann og eier av Nordic Choice Hotels, som drifter Xpress-kjeden.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS