MereMatJanikeogElisabethIsachsen

Søstre med suppesuksess

Fra oppstarten hjemme på kjøkkenbenken i 2010 har gründerne i Elisabeth og Jannike Isachsen Mere Mat AS tilberedt, kokt og solgt suppe for godt over en million kroner. Nå har de fått støtte av Innovasjon Norge til å klare å vokse i takt med den økende etterspørselen. Serveringssteder og kantiner er to av målgruppene.

Publisert

Jannike (til venstre) og Elisabeth Isachsen har suksess Mere Mat AS. (Foto: Privat)

Da søstrene Elisabeth og Jannike Isachsen startet opp å selge hjemmelagde, sunne og spiseklare supper basert på naturlige råvarer vinteren 2010 hadde de ikke sett for seg den kraftige vekstutviklingen de har vært igjennom frem til i dag.

Mere Suppe Tomat, squash og basilikum.

Med merkevaren Mere Suppe tok de kontakt med Meny og spurte om de kunne få prøve ut om suppen deres appellerte til forbruker. Og gjett om den gjorde. Fra noen få butikker i 2010 opplever Mere Mat AS nå ukentlig at butikker i kjeden ringer dem og ønsker å starte salg av suppene deres.

Deli de Luca

Deli de Luca tok kontakt med jentene sommeren 2010. Mere Suppe var et produkt Deli de Luca hadde lett lenge etter. Mere Suppe selges gjennom alle Deli de Lucas utsalg i hele Norge, og har et stadig økende salg. Salgs- og markedssjef Jeppe Sondov uttaler blant annet:

Mere Suppe Brokkoli, erter og mynte

– Mere Mat leverer spennende kvalitetsprodukter og har i betydelig grad vært med på å styrke vår posisjon innen sunne måltider for folk på farten. I samarbeid med Mere Mat har vi utviklet 100 prosent veganske produkter, og etterspørselen øker stadig. Vi setter stor pris på å ha bidratt til den positive salgsutviklingen, og vi gleder oss til Mere Suppe også i fremtiden.

Støtte fra Innovasjon Norge

Suksessen er blitt lagt merke til i Innovasjon Norge, som nå har innvilget støtte for å leie inn eksperthjelp og profesjonalisere driften ytterligere. Søstrene har knyttet til seg seriegründer AnnBeth Berg, primus motor bak barnematen Småfolk, og merkevarerådgiver Einar Tønnessen, med lang fartstid fra Kraft Foods, Ringnes, TINE og PepsiCo

Etter to år med kontinuerlig vekst og med eksperthjelp til å profesjonalisere driften og merkevarebyggingen har søstrene planene klare for de neste årene; Seksdobling av omsetningen, lansering av flere smaker og varianter, sterk geografisk vekst, og lansering i flere kjeder innen dagligvare, bensin og serveringssteder.

Mere Suppe Gulrot og chili

Også utvalgte kantiner kan være aktuelt om de er i samsvar med merkevaren Mere Suppe sine verdier og målgruppe.

– Vi er nå inne i en spennende ekspansjonsperiode, og har inngått avtale med Baker Hansen om distribusjon til alle deres utsalgssteder, opplyser Elisabeth Isachsen til Horeca/Horecanytt.no.

Produktene

De tre variantene som finnes på markedet i dag er:

* Mere Suppe Brokkoli, erter og mynte

* Mere Suppe Gulrot og chili

* Mere Suppe Tomat, squash og basilikum

I tillegg forberedes det for lansering av en egen sommersmak 1. mai 2012.

Les mer på Mere Mats hjemmeside

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

"

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS