Isklar3.Peter Krogh nett

Isklar satser langs veien

Det nye, norske flaskevannet Isklar har vært i norske butikkhyller i tre måneder, og får innpass i stadig flere utsalgssteder og restauranter. Nylig inngikk også Isklar et samarbeid med ServiceGrossistene, som distribuerer varer til storhusholdning, offshore og servicemarkedet i hele landet.

Publisert

Administrerenende direktør for Isklar, Peter Krogh. (Foto: Isklar)

- Denne avtalen kompletterer avtalen vi allerede har med ASKO. Disse avtalene er avgjørende for oss for å nå flest mulig kunder, og nå dekker vi 95 prosent av horecamarkedet, sier administrerende direktør i Isklar, Peter Krogh.

Rask respons

Fra mai av har vannet også vært å få tak i ved to av landets ledende bensinstasjonskjeder, og Shell tror nettopp Isklar kan bidra til å øke flaskevannsalget.

- Da vi introduserte Isklar på det norske markedet i februar i år, var vi veldig spente på mottakelsen fra forbrukerne. Men responsen har vært over all forventning når det gjelder smak og merke, så vel som flaskedesign. At vi på tre måneder har fått innpass i både ledende

Isklar, 0,7 liter. (Foto: Isklar)

matvarekjeder, kiosker og døgnåpne butikker - og nå også Esso og Shell - gjør at det nå er mulig å få tak i Isklar omtrent hvor som helst i landet, sier Krogh.

Les også: Nytt norsk isvann: Isklar

Snu trend

- Shell har besluttet å ta Isklar inn i sortimentet fra mai 2009 fordi vi ser at Isklar med sin satsning, sitt stilige design og spennende miljøprofil kan bidra til å snu den negative kategoriutviklingen på flaskevann, sier Hæge Vagle, kategorisjef for Shell Norden.

Isklar er nå til stede i mange Meny-butikker, samt på Centra og Ultra. Vannet selger også godt i butikkene Deli de Luca, 7-Eleven og kioskkjeden Narvesen, i tillegg til god distribusjon på Norwegian fly og hos et stadig økende antall hoteller og restauranter.

"

Isklars fabrikk ved Folgefonna. (Foto: Isklar)

Ut i verden

Isklar har som mål å bli en ledende merkevare for flaskevann internasjonalt, og vannet ble i første kvartal 2008 lansert i Storbritannia.

- Vi er på god vei mot internasjonal suksess. I Storbritannia er Isklar blant annet til stede i supermarkedkjedene Sainsbury og Waitrose, samt i det eksklusive stormagasinet Harrods. Nylig fikk vi også innpass i Tesco, landets største supermarkedkjede, sier Krogh.

Etter lanseringen i Norge har Isklar planer om å ekspandere til Midtøsten, Asia og resten av Skandinavia.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS