Kolonial Ferskvaredisk
Kolonial Ferskvaredisk

Ferskvaredisk på nett

Norske forbrukere omfavner dagligvarehandel på nett. Bare to år etter at det første hentepunktet ble åpnet, har Kolonial.no nådd en omsetning på over 2,5 millioner i uken Nylig ble Norges første ferskvaredisk på nett lansert, i samarbeid med blant annet Strøm-Larsen, Fiskcentralen og Godt Brød.

Publisert

– Vi gleder oss stort over å være den første nettbaserte matbutikken i Norge med ferskvaredisk. Samarbeidet vi har inngått med kvalitetsleverandører som Strøm-Larsen og Fiskcentralen gjør at vi nå kan tilby våre kunder ferskere råvarer enn de får i butikken. I tillegg kan vi levere ferskt brød fra det økologiske bakeverkstedet Godt Brød sier Mats André Kristiansen, produkt og markedssjef i Kolonial.no i en pressemelding.

– Ferskere enn hos dagligvarebutikkene

At råvarene du nå kan bestille på nett blir ferskere enn de du kjøper i butikken, begrunner Kristiansen med at varene går direkte fra leverandøren og inn kjøkkendøren hos deg som forbruker.

– Fordelen med netthandel er at vi gjør veien mellom leverandør og forbruker kortere. Ferskvarer som bestilles via Kolonial.no, produseres og leveres direkte, og i det eksakte antallet kunden har bestilt. Vi sitter ikke på varelagre som tvinger oss til å pushe varer, og unngår dermed alt som heter rester og svinn, sier Kristiansen.

Når ut til flere

– For oss er dette en kjempemulighet til å nå ut til et flere kunder. Vårt økologiske bakverk har blitt veldig populært og har stor etterspørsel. Samarbeidet med Kolonial.no gjør det enklere for folk å spise sunt og godt oftere, sier Richard Müller, gründer og daglig leder av Godt Brød.

–For oss er dette en mulighet til å nå ut til et bredere kundesegment. Vi vet at mange kunder ikke har anledning til å stikke innom butikken vår så ofte som de og vi skulle ønske. Dette samarbeidet gjør at vi endelig kan vi komme til kunden. Vi vil i første omgang komme med noen produkter og for å se om dette passer for oss og Kolonial.no, sier Jan Strøm-Larsen.

Ingen vil ha bindingstid

Mats André Kristensen i Kolonial.no tror mye av suksessen de opplever skyldes at kundene kan bruke butikken som de vil.

– Kolonial.no er ingen abonnementsordning. Tilbudet vårt er uforpliktende, har ingen bindingstid, og du slipper f.eks å følge en ferdig meny. Kundene våre kan handle akkurat det de har bruk for, sette sammen sin egen handleliste, eller benytte seg av middagsforslag som gir deg riktig mengde råvarer basert på hvor mange mennesker du skal servere, sier han.

– Konseptet vårt handler om å gjøre mathandling bedre og enklere for alle. Derfor legger vi også opp til at du kan hente varene dine ferdig pakket på et egnet sted i nærområdet, eller få dem levert på døren der du bor. Dette sparer deg for masse tid, og gir folk en frihet jeg tror de setter pris på, sier Kristiansen.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS