Aass Bryggeri logo

Aass bryggeri vokser

Aass Bryggeri sine produkter har siden 1. januar.2009 blitt distribuert nasjonalt gjennom matvarekjeden Kiwi, og resultatene er bryggeriet godt fornøyd med.

Publisert

Det viktige for Aass Bryggeri er at kjeden og ikke minst forbrukerne er fornøyde. Svaret på det, mener jeg vi fikk nå når Kiwi ønsket og viderefører nasjonal avtale med Aass Bryggeri for 2010.

Etter at Aass fikk innpass i Kiwis butikker har volumveksten vært høyere enn Aass’ generelle volumutvikling i markedet.

Fornøyd som forventet

Salgsdisponent i AassBryggeri, Tom Styrmoe er naturligvis godt fornøyd med utvikling.

-Tallene er gode, og vi er fornøyd med økningen. Samtidig er vi så sikre på våre produkter, at økningen ikke kommer som en overraskelse, spesielt med tanke på hvor mange butikker som finnes i Kiwi-kjeden, sier Styrmoe.

Populært øl

Veksten viser også bryggeriets popularitet blant forbrukerne, mener Styrmoe. Bryggeriet har egen Venneforening, Drammens ØletsVenner (DØV), med over 40 000 medlemmer bosatt i Norge og utlandet. Medlemmene i DØV ønsker å finne Aass produkter der de er, det har blitt mye bedre og enklere nå når vi er inne i alle Kiwi sine butikker.

- Der vi får selge våre produkter og blir gitt muligheten klarer vi å øke salget. Dette tar vi som et sikkert tegn på at folk ønsker våre produkter, sier Styrmoe.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS