GeorgeClooneyNespresso3

George Clooney i sin sjette Nespresso-film

George Clooney er tilbake sammen med sin favorittkaffe i en ny reklamefilm for Nespresso der et koffertbytte på flyplassen byr på pikante overraskelser.

Publisert

George Clooney. (Foto: Nespresso)

Skuespilleren går tilbake til ”røttene” når han nå er tilbake i en ny reklamefilm som hadde premiere på norske TV-skjermer 21. november.

– Clooney er et ikon som har vist at han har stor appell også i Norge. Vi er svært spente på den nye filmen som denne gang setter fokus på kaffesortenes Crands Cru-kvalitet når man leker med karakter trekkene til både rollefigurene og noen av de forskjellige kaffesortene i sortimentet, sier Norden-sjef Kristen A. Hovland i Nespresso.

– Folk vil le

George Clooney har i mange år vært frontfigur for den internasjonale kaffegiganten som stadig vinner nye tilhengere i Norge. Tidligere har den Oscar-vinnende skuespilleren blitt lurt for siste gjenværende kaffekopp av vakre kvinner.

I The Swap spiller Clooney mot en kvinne hvis identitet holdes hemmelig inntil filmen slippes. Sentralt i handlingen er et koffertbytte som får uante konsekvenser for den igjen kaffe-tørste skuespilleren.

– Det er fantastisk hvordan reklamefilmene fortsetter å få en positiv mottakelse. Jeg er ikke i tvil om at folk igjen vil le av meg der min rollefigur møter enda en fascinerende karakter under sitt Nespresso-eventyr. Vi hadde det veldig morsomt under innspillingen, godt hjulpet av mye kaffe som fikk oss gjennom filmingen, sier George Clooney.

Som ved forrige film, samarbeider Clooney med sin gode venn og Oscar-nominerte regissør Grant Heslov. Han har selv vært med og utformet replikker gjennom improvisasjon underveis i opptakene.

Kristen A. Hovland i Nespresso. (Foto: Nespresso)

Vinner markedsandeler

Her hjemme opplever Nespresso stor suksess. Nylig åpnet de sin andre konseptbutikk i Norge i Bergen, samtidig som Nespresso-butikken i Oslo utvides og et helt nyutviklet kundeservicekonsept for butikken lanseres.

Selv om Nespresso er sparsom med å oppgi salgstall, viser en internasjonal årsomsetning for 2010 på 18 milliarder kroner, etableringen av egne butikker over hele verden og positive spådommer for markedet at stadig flere oppdager og går over til kapselbasert kaffe.

– I år regner vi med å selge over 200 000 nye kapselbaserte kaffemaskiner bare i Skandinavia, og allerede til neste år tror vi at andelen av kapselbaserte kaffemaskiner vil nærme seg 50 % av totalmarkedet i Norge, sier Kristen A. Hovland.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS