Soloillustrasjon

Nå skal Solo ut til hele verden

Etter en vellykket start i Hollywood skal Solo nå på smaksturné i resten av verden. Det skjer ved hjelp av norske bruselskeres nettverk i utlandet. Eks`er i Australia, tanter i Tanzania og fettere i Frankrike blir i disse dager kontaktet av Solo-fans som vil spre det glade budskap om den gule, norske appelsinbrusen. Gulroten er et spektakulært møte med norsk natur og gamle kjente.

Publisert

Solo har vært på markedet i Norge i 77 år. Nå tar de opp kampen om berømmelse utenfor landets grenser.

– Hadde du en søt kjæreste du har angret på at du forlot etter utvekslingsåret i Australia? Eller kanskje en eldgammel, rik onkel i Amerika du vil bli bedre kjent med, er dette riktig anledning, sier Solo-sjef Joakim Sande.

Tanken bak dugnaden er at man i Solos hovedkvarter er samstemte om at Solo er verdens beste brus. For å teste hypotesen, skal folk i alle land skal få anledning til å smake og komme med sin vurdering.

Rå ferietur

– Helt konkret skal Solo sendes til alle land i verden. Fansen vår nominerer mottakerkandidater fra hvert land. Så snart de nominerte bekrefter påmeldingen, er de med i konkurransen om å få smake Solo, forteller Sande.

Én person blir plukket ut i hvert land, og i finalen konkurreres det om muligheten til å få en rå action-pakket tur til Norge, og altså et gjensyn med gamle kjente.

– Vi mener jo at Solo er helt der oppe med midnattssola, stavkirker, Prekestolen, Munch og Sjoa, og vi vil gjerne vise utlendingene noe av det beste ved landet som lager verdens beste brus, sier Sande, i relativt ubeskjeden stil.

Filippiner fisket etter ferieinvitasjon

Selv om avstanden mellom mennesker er kort i sosiale medier, er de fysiske avstandene fortsatt store. 1000 mil fra Norge har folk sittet foran skjermen og fisket etter invitasjon til å bli med i konkurransen og få komme til Solos hjemland.

– Det har skjedd temmelig mange utrolige ting siden vi startet Solos jakt på berømmelse i Los Angeles i april. På Facebook-siden vår har mennesker fra motsatt sider av kloden nå funnet hverandre. Dette samarbeidet over landegrensene er nesten rørende, sier Solo-sjefen.

«Send en Solo» foregår på Solo.no, og også Solo-fansen i Norge har mulighet til å stikke av med en drømmereise. Den som vinner, får et reisegavekort på en verdi av 25 000 kroner – i tillegg til gjensynet med gamle kjente!

Solo ble lansert i Norge i 1934, og rettighetene til brusen eies av bryggeriene Ringnes, Aass, Mack og Oskar Sylte Mineralvannfabrikk.

Pressemelding/NTBinfo

"

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS