Delikat vekst

Delikat er vekstvinner

Med en økning i markedsandeler fra 28 til 60 prosent og dobling i salget på tre år vant Delikat gull i kategorien «veks» under Annonsørforeningens Effektpris nylig.

Publisert

Julie Scheider (markedssjef Delikat, fra venstre), Lars Marius Lauten (merkevaredirektør Mills DA), Joachim Antonsen (produktsjef Delikat) og Cecilie Seim (senior produktsjef Delikat) under utdelingen.

Sitasjonen er snudd totalt for Delikat. Fra fallende andeler i flere år, er Delikat nå den soleklare markedslederen innen salater.

Markedsandelen har økt fra 28 % i 2011 til 60 % i dag og salget er doblet på tre år. Delikat har samtidig skapt en markedsvekt på 30 % i en kategori som var i fall.

Godt lagspill gir resultater

– Det er urolig gøy å se at god utnyttelse av forbrukerinnsikt og godt lagspill over tid gir så sterke resultater. Det er veldig hyggelig å bli lagt merke til i bransjen, men enda hyggeligere at Delikat begeistrer forbrukerne som aldri før, sier Julie Schneider, markedssjef for Delikat.

I perioden har Delikat introdusert flere nye salatvarianter, fra spenstige påleggssalater med chili og krepsehaler til potetsalat med creme fraiche, salater med yoghurt og nye tilbehørsalater som Middelhavssalat med et fargerikt spekter av bønner.

Forbrukerinnsikt er kjernen

– Forbrukerinnsikt er kjernen i Delikat sin suksess, og helt sentralt i utviklingen av nye varianter. Det er dette som er utgangspunktet for utviklingen av de gode smakene, hvilke råvarer vi bruker og hvordan designet er utført, sier Schneider.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS