Kontaktløs betaling Ullevaal Valyou

Kontaktløst på Ullevaal Stadion

Nå skal det bare ta sekunder å få pausepølsa. Kontaktløs betaling setter fart på Ullevaal Stadion.

Publisert

Illustrasjonsfoto

Ikke bare har området rundt fotballens nasjonalarena gjennomgått en voldsom utvikling. Det har skjedd store ting innvendig også.

Effektive løsninger

Ullevaalk stadion. (Foto: Morten Holt)

I publikumsområdene bak tribunene har det blitt lagt ned store summer på både oppussing og utbygging. Både kiosker og toaletter har blitt modernisert, med effektivitet og positive opplevelser i sentrum. En av de store moderniseringene er stadions introdusering av kontaktløs betaling.

– Mesteparten av kioskomsetningen skjer i løpet av 15-20 minutter, i pausene. Med kontaktløs betaling sparer vi verdifulle sekunder på hver enkelt kunde, flere får det de skal ha raskere og det vil øke omsetningen, sier Vidar Sværen, arrangements- og driftskonsulent i Ullevaal Stadion Idrett, i en pressemelding.

Målet er kontantfri sone

For å bedre kundeopplevelsen på Ullevaal Stadion har prosjektgruppa tatt med seg de beste løsningene fra store arenaer rundt om i Europa. Der er allerede flere stadionanlegg kontantløse. Det er også målet for Ullevaal.

– Vårt mål er å få køene ned og omsetningshastigheten opp. Ved å innføre kontaktløs betaling, som for eksempel Valyou, legger vi til rette for dette. I tillegg vet vi at over 90 prosent av transaksjonene i kioskene er på under 200 kroner, som er grensen for pinkode-fri betaling, og vi er dermed veldig positive til hva kontaktløs betaling kan bety, sier Sværen.

Eksperimenterer gjerne

Ullevaal Stadion er omtrent halvveis i den treårige prosessen med å bygge om alle kioskene i arenaen. Erfaringene så langt er gode, og Vidar Sværen liker godt pioner-arbeidet som gjøres med kontaktløs betaling. Han sier Ullevaal Stadion Idrett eksperimenterer med flere forskjellige kioskløsninger, blant annet selvbetjening.

– I den ny-oppussede Bendit-svingen har vi familietribune med selvbetjent kiosk som et eksperiment. Vi vil følge nøye med på alle nye løsninger og tilpasse oss til det som fungerer best. Nå gjelder det å få publikum på Ullevaal til å ta i bruk eksempelvis Valyou, legger Vidar Sværen til.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS