Touch Nespresso2

Nye kaffekopper skal fremheve kaffens aroma

Nespresso lanserer The Touch Collection i samarbeid med designstudioet Geckeler Michels i Berlin. Touch er en ny kolleksjon med kaffekopper, designet for å fremheve kaffens aroma.

Publisert

Designduoen David Geckeler og Frank Michels er kjent for sin moderne stil og bruk av forskjellige teksturer og materialer.

Kopper med unike egenskaper

Designerne valgte svart porselen. Det gir kolleksjonen et vakkert utseende og sørger for at kaffen holder riktig temperatur. Den myke silikonringen med sin silkeaktige tekstur ga inspirasjonen til navnet på The Touch Collection.

Siden kaffe består av opp til 900 ulike aromaer, er koppene formet slik at kaffens unike aroma kommer tydeligere frem. Koppens bunn sikrer optimal fløyelsmyk «crema». Den øvre delen av koppen er inspirert av formen på Nespressos kaffekapsler.

– Resultatet er en kaffekopp med en sterk silhuett, som gjenspeiler Nespressos identitet, sier designerne Geckeler og Michels.

The Touch Collection

The Touch Collection kommer i fire forskjellige størrelser: espresso (80 ml), lungo (170 ml), cappuccino (180 ml) og store kopper (300 ml).

Se den nye Touch-kolleksjonen fra Nespresso på Nespresso.com eller i Nespresso Boutique.

Pressemelding

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS