CocaColaLight

Kjent moteikon samarbeider med Coca-Cola

Coca-Cola light lanserer i dag et uventet partnerskap med selveste Jean Paul Gaultier. Moteikonet har blitt utnevnt som kreativ direktør for merkevaren, og skal sette sitt preg på en rekke prosjekter i 2012. Samarbeidet er en følge av Coca-Cola light sitt søkelys på å skape overraskende og inspirerende design. 

Publisert

Jean Paul Gaultier vil anvende sin kreativitet og moteteft på en kolleksjon av flasker og bokser som vil være «limited edition». Han kommer også til å utvikle online-materiell, retail-konsepter og annonsekampanjer som blir vist i Europa.

Designeren har allerede tatt utgangspunkt i sin signaturstil og humor for å skape en ikonisk kolleksjon for Coca-Cola light. Kampanjen som har navnet «Night and Day» trekker linjene til mange av Gaultiers berømte kolleksjoner, og vil være aktuell gjennom hele 2012.

Jean Paul Gaultier.

På spørsmål om samarbeidet med Coca-Cola light, sier Jean Paul Gaultier:

Styler flasken

– Jeg har blitt bedt både om å utforske merkevarens morsomme personlighet, og om å style selve flasken. Ønsket mitt er å vise folk de referansene og den signaturen som jeg selv elsker. Flasken har formen til en kvinnekropp, så det var virkelig morsomt å «kle» den. Formen er så flott, og jeg valgte å designe rundt denne. Den avsluttende touchen var å sette min egen logo på flasken, som et «behandle varsomt»-merke, for å gjøre det til noe spesielt du ønsker å ta på, sier Gaultier.

Lanseres i april

Coca-Cola light har en lang historie for designersamarbeid, men dette er første gang en motedesigner blir involvert i så mange sider av merkevaren. Gaultieres talent skal kombineres med merkevarens DNA i 2012, for å skape moteriktige må-ha-objekter for dem som har en «light» tilnærming til stil og mote.

En rekke spennende prosjekter kommer til å lanseres i løpet av året, der Gaultiers avantgardestil vil sette sitt preg på en av verdens største drikkemerkevarer.

Flaskekolleksjonen i “limited edition” vil være tilgjengelig i Europa fra april 2012.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS